TEMAT PRZEWODNI „SŁODKA PODKARPACKA JESIEŃ”
- Informacje ogólne
- Organizatorem konkursu jest ZSGH w Iwoniczu-Zdroju
- Konkurs odbędzie się w dniu 21.11.2019 r. w ZSGH w Iwoniczu-Zdroju (sala 204)
- 8:00– odprawa ekip startujących
- 9:00 – 12:00 zmagania konkursowe
- Regulamin dostępny będzie u nauczycieli zawodu w pracowni 204, oraz na stronie internetowej szkoły
- Cel konkursu
- Celem konkursu jest promowanie utalentowanych uczniów, oraz Szkoły kształcącej cukierników, kucharzy i techników żywienia i usług gastronomicznych.
- Podniesienie rangi zawodu i kształcenia zawodowego.
- Zachęcenie młodzieży do dalszego doskonalenia umiejętności zawodowych, rozwijanie pasji.
- Wymiana doświadczeń, oraz dokonanie oceny własnej wiedzy i umiejętności.
- Lansowanie nowych trendów w cukiernictwie.
- Zakres konkursu
- Umiejętności praktyczne zdobyte podczas nauki zawodu zgodnie z programem nauczania
- Umiejętności wykraczające poza program nauczania zdobyte przez uczniów biorących udział w: warsztatach, szkoleniach, wystawach, kursach itp.
4.Warunki uczestnictwa
- Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie ZSGH w Iwoniczu-Zdroju
- Uczestników konkursu obowiązuje kompletny strój roboczy, oraz woreczek czystości
- W konkursie uczestnicy startują indywidualnie. maksymalnie 8 uczestników ( decyduje kolejność zgłoszeń )
- W przypadku większej ilości zgłoszeń niż przewidują zasady regulaminowe, organizatorzy przeprowadzą dodatkowy etap eliminacji w postaci ćwiczenia praktycznego w dniu 19.11.2019 r.
- Warunkiem zakwalifikowania uczestników do konkursu jest dokonanie zgłoszenia do dnia 11.11.2019 r.
- Zgłoszenia do konkursu przyjmują panie:, M. Szelc, M Buczek, M Zajdel
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- nazwisko i imię uczestnika
- klasa
- nazwa wyrobu
- receptura wyrobu dostarczona w dniu konkursu, oraz wizytówka zawodnika z nazwą wyrobu.
5.Zasady organizacyjne
- Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać pracę samodzielnie
- Uczestnicy będą musieli przygotować według własnego pomysłu, aranżacji i receptury tort okolicznościowy ( różny kształt, o wielkości małej tortownicy) z zakupionych przez siebie surowców
- Każdy uczestnik wpłaca 10 zł wpisowego (bezzwrotnie) , zwolnieni są uczniowie, którzy zapłacili składkę na Radę Rodziców
- Niektóre elementy wyrobów takie jak: np. biszkopty lub inne półprodukty np. galaretki wymagające długiego czasu przygotowania i stanowiące „bazę – podstawę” wyrobu mogą być przyniesione gotowe w dniu konkurs
- Uczestnicy będą mieli do dyspozycji stanowiska wyposażone w profesjonalny sprzęt cukierniczy niezbędny do przygotowania wyrobów konkursowych oraz paterę do serwowania
- Specjalistyczny sprzęt potrzebny do wykonania wyrobu konkursowego każdy uczestnik przygotowuje we własnym zakresie
- Do aranżacji wyrobów dopuszczalne jest wykorzystanie własnej zastawy stołowej
- Wszystkie wyroby konkursowe muszą składać się z jadalnych produktów, dotyczy to również dekoracji
- Wszystkie elementy dekoracyjne powinny być wykonane podczas konkursu w czasie regulaminowym, wyjątek stanowią te które wymagają obróbki termicznej np. karmel
- Każdy uczestnik konkursu przygotowuje wyroby do oceny jury (wykrawa dwie porcje własnego wyrobu), oraz na stół prezentacyjny wraz z wizytówką
- Każdy uczestnik musi krótko zaprezentować swój wyrób (technikę wykonania)
6.Zasady konkursu
- Przed rozpoczęciem konkursu o godzinie 8:00 odbędzie się odprawa wszystkich uczestników z przewodniczącym jury. W tym czasie odbędzie się losowanie stanowisk, omówienie regulaminu oceniania
- Czas konkursu: 9:00 – 12:00 (180 minut)
- Przekroczenie czasu przeznaczonego do przygotowania wyrobów konkursowych karane będzie punktami ujemnymi: 1 min = minus 3 punkty. Po 15 minutach praca uczestnika zostanie zatrzymana, a wyroby zostaną poddane ocenie jury
- Wykonanie zadania konkursowego będzie oceniane przez powołanych przez organizatorów jurorów, pracujących w dwóch składach jurorskich
Jury techniczne ocenia:
- organizacja na stanowisku pracy (0-5)
- poprawność operacji technologicznych (0-5)
- tempo pracy (0-5)
- wykorzystanie surowców zgodnie z regulaminem (0-5)
- wygłąd stanowiska do pracy (0-10)
Jury degustacyjne ocenia:
- kreatywność i estetyka podania (0-20)
- odpowiedni dobór składników (0-15)
- smak (0-20)
- odpowiednia dekoracja (aranżacja) (0-15)
- suma wszystkich punktów 100
Uwaga: W przypadku uzyskania przez uczniów takiej samej ilości punktów o miejscu ucznia będzie decydować punktacja za prezentację ogólną i nawiązanie do tematu konkursu
- Postanowienia końcowe
- Decyzja jury jest ostateczna i niepodważalna
- Jury degustacyjne i techniczne przyzna I, II i III miejsce na podstawie łącznej ilości punktów, za które zostaną przyznane nagrody.
- Prezentacja prac konkursowych odbędzie się na stole ekspozycyjnym bezpośrednio po zakończeniu konkursu
- Nagrody:
- Komisja konkursowa przyzna następujące nagrody i wyróżnienia:
– I miejsce – puchar dyrektora, dyplom pamiątkowy, upominek
– II miejsce – dyplom pamiątkowy, upominek
– III miejsce – dyplom pamiątkowy, upominek
– pozostali uczestnicy – dyplom za udział
- Ponadto wszyscy uczestnicy uzyskają prawo otrzymania dodatkowej oceny celującej z wiodącego przedmiotu zawodowego (jednostki modułowej)
- Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości poprzez opublikowanie ich na stronie internetowej naszej szkoły