TEMAT PRZEWODNI „SŁODKA PODKARPACKA  JESIEŃ”

  1. Informacje ogólne
  • Organizatorem konkursu jest ZSGH w Iwoniczu-Zdroju
  • Konkurs odbędzie się w dniu 21.11.2019 r. w ZSGH w Iwoniczu-Zdroju (sala 204)
  • 8:00– odprawa ekip startujących
  • 9:00 – 12:00 zmagania konkursowe
  • Regulamin dostępny będzie u nauczycieli zawodu w pracowni 204, oraz na stronie internetowej szkoły
  1. Cel konkursu
  • Celem konkursu jest promowanie utalentowanych uczniów, oraz Szkoły kształcącej cukierników, kucharzy i techników żywienia i usług gastronomicznych.
  • Podniesienie rangi zawodu i kształcenia zawodowego.
  • Zachęcenie młodzieży do dalszego doskonalenia umiejętności zawodowych, rozwijanie pasji.
  • Wymiana doświadczeń, oraz dokonanie oceny własnej wiedzy i umiejętności.
  • Lansowanie nowych trendów w cukiernictwie.
  1.  Zakres konkursu
  • Umiejętności praktyczne zdobyte podczas nauki zawodu zgodnie z programem nauczania
  • Umiejętności wykraczające poza program nauczania zdobyte przez uczniów biorących udział w: warsztatach, szkoleniach, wystawach, kursach itp.

4.Warunki uczestnictwa

  • Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie ZSGH w Iwoniczu-Zdroju
  • Uczestników konkursu obowiązuje kompletny strój roboczy, oraz woreczek czystości
  • W konkursie uczestnicy startują indywidualnie. maksymalnie 8 uczestników ( decyduje kolejność zgłoszeń )
  • W przypadku większej ilości zgłoszeń niż przewidują zasady regulaminowe, organizatorzy przeprowadzą dodatkowy etap eliminacji w postaci ćwiczenia praktycznego w dniu 19.11.2019 r.
  • Warunkiem zakwalifikowania uczestników do konkursu jest dokonanie zgłoszenia do dnia 11.11.2019 r.
  • Zgłoszenia do konkursu przyjmują panie:, M. Szelc, M Buczek, M Zajdel
  • Zgłoszenie powinno zawierać:
  • nazwisko i imię uczestnika
  • klasa
  • nazwa wyrobu
  • receptura wyrobu dostarczona w dniu konkursu, oraz wizytówka zawodnika z nazwą wyrobu.

5.Zasady organizacyjne

  • Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać pracę samodzielnie
  • Uczestnicy będą musieli przygotować według własnego pomysłu, aranżacji  i receptury tort okolicznościowy ( różny kształt, o wielkości małej tortownicy)  z zakupionych przez siebie surowców
  • Każdy uczestnik wpłaca 10 zł wpisowego (bezzwrotnie) , zwolnieni są uczniowie, którzy zapłacili składkę na Radę Rodziców
  • Niektóre elementy wyrobów takie jak: np. biszkopty lub inne półprodukty np. galaretki wymagające długiego czasu przygotowania i stanowiące „bazę – podstawę” wyrobu mogą być przyniesione gotowe w dniu konkurs
  • Uczestnicy będą mieli do dyspozycji stanowiska wyposażone w profesjonalny sprzęt cukierniczy niezbędny do przygotowania wyrobów konkursowych  oraz paterę  do serwowania
  • Specjalistyczny sprzęt potrzebny do wykonania wyrobu konkursowego każdy uczestnik przygotowuje we własnym zakresie
  • Do aranżacji wyrobów dopuszczalne jest wykorzystanie własnej zastawy stołowej
  • Wszystkie wyroby konkursowe muszą składać się z jadalnych produktów, dotyczy to również dekoracji
  • Wszystkie elementy dekoracyjne powinny być wykonane podczas konkursu w czasie regulaminowym, wyjątek stanowią te które wymagają obróbki termicznej np. karmel
  • Każdy uczestnik konkursu przygotowuje wyroby do oceny jury (wykrawa dwie porcje własnego wyrobu), oraz na stół prezentacyjny wraz z wizytówką
  • Każdy uczestnik musi krótko zaprezentować swój wyrób (technikę wykonania)

6.Zasady konkursu

  • Przed rozpoczęciem konkursu o godzinie 8:00 odbędzie się odprawa wszystkich uczestników z przewodniczącym jury. W tym czasie odbędzie się losowanie stanowisk, omówienie regulaminu oceniania
  • Czas konkursu: 9:00 – 12:00 (180 minut)
  • Przekroczenie czasu przeznaczonego do przygotowania wyrobów konkursowych karane będzie punktami ujemnymi: 1 min = minus 3 punkty.  Po 15 minutach praca uczestnika zostanie zatrzymana, a wyroby  zostaną poddane ocenie jury
  • Wykonanie zadania konkursowego będzie oceniane przez powołanych przez organizatorów jurorów, pracujących w dwóch składach jurorskich

Jury techniczne ocenia:

  • organizacja na stanowisku pracy (0-5)
  • poprawność operacji technologicznych (0-5)
  • tempo pracy (0-5)
  • wykorzystanie surowców zgodnie z regulaminem (0-5)
  • wygłąd stanowiska do pracy (0-10)

Jury degustacyjne ocenia:

  • kreatywność i estetyka podania (0-20)
  • odpowiedni dobór składników (0-15)
  • smak (0-20)
  • odpowiednia dekoracja (aranżacja) (0-15)
  • suma wszystkich punktów 100

Uwaga: W przypadku uzyskania przez uczniów takiej samej ilości punktów o miejscu ucznia będzie decydować punktacja za prezentację ogólną i nawiązanie do tematu konkursu

  1. Postanowienia końcowe
  • Decyzja jury jest ostateczna i niepodważalna
  • Jury degustacyjne i techniczne przyzna I, II i III miejsce na podstawie łącznej ilości punktów, za które zostaną przyznane nagrody.
  • Prezentacja prac konkursowych odbędzie się na stole ekspozycyjnym bezpośrednio po zakończeniu konkursu
  1. Nagrody:
  • Komisja konkursowa przyzna następujące nagrody i wyróżnienia:

–  I miejsce – puchar dyrektora, dyplom pamiątkowy, upominek

– II miejsce – dyplom pamiątkowy, upominek

–  III miejsce – dyplom pamiątkowy, upominek

– pozostali uczestnicy – dyplom za udział

  • Ponadto wszyscy uczestnicy uzyskają prawo otrzymania dodatkowej oceny celującej z wiodącego przedmiotu zawodowego (jednostki modułowej)
  • Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości poprzez opublikowanie ich na stronie internetowej naszej szkoły