W poniedziałek 27 maja uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy oraz III klasy w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej pod opieką swoich wychowawców odwiedzili Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. Pogoda wyjątkowo  dopisała i słońce towarzyszyło nam przez całą wycieczkę. Pobyt w Sanoku zaczęliśmy od lekcji muzealnej pod hasłem „Nie święci garnki lepią”. Uczniowie zdobyli podstawowe wiadomości na temat garncarstwa, obejrzeli archiwalne zdjęcia ilustrujące pracę garncarza, a przede wszystkim mieli możliwość samodzielnego wykonania glinianych figurek. I tym sposobem wraz z nami do szkoły wracały: gliniane koty, smoki, aniołki, serduszka, ślimaki.

Po warsztatach garncarstwa wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy Park Etnograficzny. Byliśmy w obiektach znajdujących się przy Galicyjskim Rynku, czyli u fryzjera, krawca, fotografa, zegarmistrza, lekarza, w aptece, na poczcie i w sklepie kolonialnym. Następnie oglądając sprzęt codziennego użytku oraz narzędzia używane w tradycyjnym gospodarstwie, poznawaliśmy życie dawnej wsi. Ciekawym doświadczeniem było odwiedzenie ówczesnej szkoły, w której wszyscy zasiedliśmy w drewnianych ławkach, patrząc z pokorą na tzw. dyscyplinkę oraz z uznaniem na drewniany tornister i duże liczydło stojące w centralnym miejscu klasy. Rozglądając się po klasie, niestety nie znaleźliśmy odpowiedniego miejsca do podpięcia laptopa:(

Mogliśmy też porównać wyposażenie remizy strażackiej kiedyś i dzisiaj oraz zobaczyć zabytkowy kościółek, w którym od czasu do czasu odbywają się śluby.

Największą atrakcją i wyzwaniem okazały się drewniane kręgle, kto spróbował, ten wie. I jeszcze wizyta u kataryniarza, gdzie podziwialiśmy dźwięki pięknej katarynki, a odważni śmiało wydobywali melodie z tego urokliwego, starodawnego instrumentu.

Oczywiście nie mogliśmy też zapomnieć o pamiątkach ze skansenu. A przed powrotem do szkoły zatrzymaliśmy się na smaczne naturalne lody, najlepsze były te o smaku limonki z pietruszką.

Pełni wrażeń, uśmiechnięci i zadowoleni wróciliśmy do współczesności i naszej nowoczesnej szkoły.