w017We wtorek 27.10.15 r. wstaliśmy przed wschodem słońca i wyruszyliśmy z Iwonicza-Zdroju na wycieczkę w Pieniny. Mroźne, rześkie powietrze rozbudziło nas, ale trzygodzinna jazda pomogła złapać jeszcze resztki snu. Po dotarciu do Szczawnicy pokonaliśmy z flisakiem rzekę Dunajec i weszliśmy na szlak prowadzący na szczyt góry o nazwie Sokolica. Pogoda na szczęście dopisała. Szliśmy w miłej atmosferze, podziwiając piękno natury i słuchając opowieści naszych opiekunów. Po dotarciu na szczyt, mimo zmęczenia, byliśmy zauroczeni widokami, które, dzięki mgle rozpostartej na horyzoncie, były wspaniałe.

Podziwialiśmy piękne jesienne kolory, przełom Dunajca, zaśnieżone tatrzańskie szczyty i morza mgieł. Uwieczniliśmy wszystko na wielu fotografiach. Niestety, nie udało nam się zobaczyć zapowiadanego od godzin porannych widma Brockenu (dla niewtajemniczonych wg Wikipedii– rzadkie zjawisko optyczne spotykane w górach, polegające na zaobserwowaniu własnego cienia na chmurze znajdującej się poniżej obserwatora). Naszym kolejnym celem były Trzy Korony. Po kilku godzinach wypełnionych rozmowami dotarliśmy także tam. Znów mieliśmy okazję zachwycić się pięknem terenów znajdujących się w zasięgu naszego wzroku. Po zakupieniu pamiątek i przybiciu pieczątek wyruszyliśmy szlakiem w drogę powrotną. Zajęło nam to około godziny, po której mogliśmy odpocząć w busie. Choć zmęczeni, już zaczęliśmy planować następną wyprawę. Do Iwonicza-Zdroju wróciliśmy w radosnych nastrojach około godziny 19:00, gotowi opowiedzieć o naszej wyprawie rodzicom, a także znajomym na facebooku.

Tekst: Patrycja Drozd

Foto: Witold Turowski i Anna Śliwka

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.