DSC00410Niedowierzanie, drwiący śmiech i dziwne spojrzenia towarzyszyły nam w przeddzień wyjazdu w Bieszczady, bo kto, gdy „leje jak z cebra” myślałby o wycieczce w góry? Tylko my-II TŻb.

W myśl zasady ”Do odważnych świat należy” wyruszyłyśmy ku połoninom. Im bliżej gór, tym bielej robiło się za oknem naszego busa, deszcz zamieniał się w śnieg, a nasz opiekun-przewodnik i meteorolog w jednym, pan Wacław Filipowicz, z nadzieją w głosie, przepowiadał „okno pogodowe”. Zaopatrzone w ciepłe kurtki, czapki, rękawice i buty weszłyśmy na szlak wiodący ku Chatce Puchatka na Połoninie Wetlińskiej.

Las wyglądał jak z bajki – mglisty, biały i tajemniczy, nawet błoto i śliskie kamienie nie ostudziły naszego zapału. Stanęłyśmy na szczycie!!! Tam mogłyśmy ostygnąć i zregenerować się w schronisku, popijając herbatę i zajadając się łakociami, które potajemnie wniósł ze sobą nasz nieoceniony kucharz i „dobry duch” wyprawy – pan Józef Gładysz. Po uzupełnieniu płynów i cukrów ruszyłyśmy w drogę powrotną.

Na chętnych doznań nie tylko fizycznych czekała jeszcze krótka wycieczka do cerkwi w Łopience i wizyta u „smolarzy”, przy retortach, gdzie wypala się węgiel drzewny.

Piątek, 4.30 rano – wskoczyłyśmy szybko w suchą zmianę ubrań i o 5.07 byłyśmy już u podnóża Smereka. Z latarkami czołowymi, w głębi ciemnego, uśpionego lasu, znów z nadzieją na „okno pogodowe”, wspinałyśmy się na szczyt. Po blisko dwugodzinnej wędrówce, bez żadnego postoju, zmęczone i niemalże bez tchu stanęłyśmy na wierzchołku i spektakl się zaczął…wschodziło słońce. Widok dolin okrytych pierzynką z chmur, oświetlone różowymi promieniami szczyty i skrzący się śnieg wprawiły nas w osłupienie. Tak, to było upragnione OKNO POGODOWE! Stałyśmy po kolana w śniegu i z otwartymi ustami podziwiałyśmy chmury, znad których wynurzały się bieszczadzkie szczyty.

Upojone takimi widokami skierowałyśmy się ku Przełęczy Orłowicza a następnie do Wetliny. Popołudniem powróciłyśmy do Iwonicza-Zdroju tęskniąc do szlaków, połonin i bieszczadzkich aniołów.

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.