r007W piękny i bardzo rześki poranek (4oC) ostatniego dnia lata razem z członkami kółka turystycznego i opiekunami wyruszyliśmy na rajd po Beskidzie Niskim. Mimo, iż temperatura powietrza nie zachęcała nas do wyjścia w teren, to i tak byliśmy pozytywnie nastawieni na udaną wycieczkę po górach. Wędrówkę rozpoczęliśmy spod naszej szkoły w Iwoniczu-Zdroju po odprawie i zachęcających słowach o wydeptanych ścieżkach i łatwym marszu oraz czekających na nas beskidnikach. Początek okazał się przeprawą przez leśne chaszcze „na skróty”.

Ale co tam, w końcu znaleźliśmy leśną ścieżkę :) Mile spędzając czas z naszymi przewodnikami dotarliśmy na Przymiarki skąd rozpościerał się niesamowity widok na „morze mgieł”, z którego wynurzały się wiatraki. Ku naszemu zdziwieniu pogoda zaczęła nam sprzyjać, co wyszło nam na dobre, a słońce jedynie dodało nam energii na dalszą wędrówkę. Odpoczęliśmy, zrobiliśmy masę zdjęć, nabraliśmy sił, zasłuchaliśmy się w historię o nieistniejącej już wsi Wólka, którą opowiedział nam pan Turowski. Mieliśmy okazję podziwiać niezwykłe widoki gór; na pierwszym planie dumnie zaznaczała się Cergowa a ci, którzy obdarzeni są lepszym wzrokiem, widzieli nawet zarysy tatrzańskich szczytów. Zapoznani już z tym, co bliżej i dalej, oraz z tym, co teraz i kiedyś, zaciekawieni ruszyliśmy dalej. Tam czekała nas wędrówka w dół i w górę, znów „na skróty” łącznie z przeprawą przez bród na rzece Tabor. Pewne fragmenty naszego wędrowania wiodły przez trasę kurierską Jaga-Kora. Mimo zmęczenia, które nam towarzyszyło, dotarliśmy w końcu do miejsca, w którym istniała przed wojną wieś Wołtuszowa. Tam pobudziliśmy swoją wyobraźnię, gdy pan Turowski pokazywał nam miejsca związane z jej historią. Rajd zakończyliśmy w Rymanowie Zdroju spotkaniem z beskidzkimi zbójami, degustacją tarniny i podziwianiem przepięknych zimowitów (mylonych przez niewtajemniczonych z krokusami :)

Pełni wrażeń i zachwytu zakończyliśmy swój pierwszy rajd w tym roku szkolnym, a szykujemy się na kolejny.

Patrycja Gancarz, Angelika Glazar

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.