4W czwartkowy poranek (choć dla nie których to środek nocy) maturzyści z „Gastronomika” udali się na Jasną Górę, aby podziękować za otrzymane łaski i prosić o dalsze wstawiennictwo, szczególnie podczas egzaminów zawodowych i maturalnych.

Zanim dotarliśmy do Częstochowy, uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w Wadowicach, odprawionej w naszej intencji, przez księdza Karola Wandasa. Tuż po niej zwiedziliśmy Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II, gdzie poznaliśmy ważne wydarzenia z życia naszego Świętego.

Aby tradycji stało się zadość skosztowaliśmy wadowickich kremówek i ruszyliśmy w stronę Oświęcimia. Tutaj z zapartym tchem wsłuchiwaliśmy się w słowa przewodnika, który przybliżył nam makabryczną historię obozu w Auschwitz- miejsca terroru, ludobójstwa i Szoa. Pan przewodnik, kończąc opowiadania o obozie przytoczył słowa George Santayana, które utkwiły nam w pamięci: "Kto nie pamięta historii skazany jest na jej ponowne przeżycie." Podziękował nam, uczniom, za wspaniałą postawę i wzorowe zachowanie w trakcie zwiedzania, a naszym opiekunom pogratulował wspaniałej młodzieży. Pełni refleksji i zadumy udaliśmy się na Jasną Górę, gdzie uczestniczyliśmy w Apelu Jasnogórskim. Po nim udaliśmy się do Doliny Miłosierdzia na nocleg. W piątek nie pospaliśmy zbyt długo- pobudka o 5 rano, aby uczestniczyć w odsłonięciu obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej i Drodze Krzyżowej na wałach jasnogórskich. Wymodleni ruszyliśmy w drogę powrotną, zatrzymując się w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i w Centrum Papieskim w Łagiewnikach. Z Krakowa dotarliśmy do Iwonicza-Zdroju cali, zdrowi i szczęśliwi, choć trochę zmęczeni.

Dziękujemy naszym opiekunom: księdzu Karolowi Wandasowi, pani katechetce Katarzynie Wacek, pani Krystynie Górskiej i pani Magdzie Szmyd.

Maturzyści

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.