wycieczka

Mimo deszczowej pogody tydzień rozpoczęliśmy aktywnie. O świcie (9:30) ruszyliśmy do miejscowości Coin, znanej ze znajdującej się tam fabryki serów kozich. Jako, że jej właściciele stawiają na naturalne składniki, odwiedziliśmy rogate przyjaciółki, których mleko wykorzystywane jest do produkcji serowych pyszności. Po „ochach” i „achach” przyszła pora na naukę – poznaliśmy etapy powstawania serów. Zwieńczeniem wycieczki była degustacja, której również towarzyszyły „ochy” i „achy”. Stół z przygotowanym dla nas poczęstunkiem zostawiliśmy pusty (jak na wiecznie głodnych uczniów Gastronomika przystało).

Kolejny przystanek naszej wycieczki stanowiło Ojen – to tam zaczerpnęliśmy wiedzy na temat historii wytwarzania oliwy. Silniejsi z nas mieli okazję przekonać się, jak ciężko zamienić oliwki w płynne złoto Andaluzji. Po wyczerpującej pracy zostaliśmy nagrodzeni oliwną ucztą. Wieczorem wróciliśmy do Malagi, by nabrać sił przed kolejną eskapadą.
Następnego (również deszczowego) dnia mieliśmy okazję poczuć się jak prawdziwi Hiszpanie – odwiedziliśmy Rondę, miasto znane z organizowanych tam korrid i określane mianem „pękniętego na pół”. Wysłuchaliśmy pani przewodnik, która zapoznała nas z historią korridy. Będąc na arenie wstąpiliśmy do muzeum poświęconego hiszpańskim torreadorom i matadorom. Następnie udaliśmy się na dworzec, a stamtąd do Gibraltaru. Jest to brytyjska kolonia na południe od Hiszpanii będąca również miejscem katastrofy lotniczej, w której zginął gen. Władysław Sikorski. Ze względu na ulewę z turystycznego mini-busika wychodziliśmy tylko trzy razy – przy pomniku upamiętniającym tragiczną śmierć polskiego generała, na balkonie królewskim, gdzie przed nami widok podziwiała królowa Elżbieta II oraz w pobliżu jaskini św. Michała, w której podziwialiśmy zapierające dech w piersiach podświetlane na kolorowo formy krasowe. Po wyjściu z jaskini natknęliśmy się na magoty gibraltarskie – małpki, które zrobiły wśród nas największą furorę. Zachwytom nad futrzakami nie było końca, co widać na licznych zdjęciach. Po jakimś czasie znudzonym już paniom udało się zaciągnąć nas z powrotem do autokaru, którym wróciliśmy do Malagi.

Klaudia Swatek
Karolina Knap
Klaudia Perłak

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.