wenecja19MIASTO MARZEŃ - MIASTO WESTCHNIEŃ - MIASTO NA WODZIE

Niedziela, 11 czerwca 2017 – całe Reggio jeszcze śpi, a my, ludzie z „Gastronomika”, cichuteńko i bardzo szybko idziemy na dworzec kolejowy, bo jedziemy na cały dzień do … Wenecji (przez Bolonię)!

Podróż trwała prawie 3 godziny (i dobrze, bo trochę odespaliśmy). Tuż obok weneckiej stacji o wdzięcznej nazwie Santa Lucia czekała na nas „Manta” – łódź, którą popłynęliśmy do najważniejszego miejsca Wenecji, czyli Placu św. Marka, gdzie znajduje się Bazylika, Pałac Dożów, Campanilla - najwyższa wieża w Wenecji, i najsłynniejsze (a także najdroższe) kawiarnie, restauracje i sklepy.
Wjechaliśmy windą na górującą nad placem dzwonnicę. I warto było – widok jest niezapomniany, wyjątkowo piękny i pomagający zrozumieć specyfikę tego zaczarowanego miejsca. Miasto na 118 wyspach oddzielonych 150 kanałami, z największym i najpiękniejszym Canal Grande, nad nimi ponad 400 mostów, mosteczków i kładek, z najsłynniejszymi Mostem Rialto i Mostem Westchnień, motorówki i gondole, niezliczone rzesze turystów, a między nimi przeciskający się weneccy pracownicy i mieszkańcy. Miejsce zanurzone w historii i morskiej wodzie laguny.
Oczywiście zrobiliśmy wiele zdjęć ukazujących panoramę „miasta na wodzie”. Będąc na wieży zdążyliśmy zgłodnieć, więc całą grupą poszliśmy wąskimi, krętymi uliczkami do restauracji „Planet” na obiad.
Nabraliśmy sił i wróciliśmy na Plac, na którym czekała na nas nasza przewodniczka, Chiara, rodowita Włoszka, pięknie mówiąca po polsku, weszliśmy z nią do bazyliki. W wiekowej budowli od lat znajdują się relikwie św. Marka podstępem zabrane (a raczej ukradzione) z Aleksandrii przez weneckich kupców. Cała budowla pokryta jest na zewnątrz i wewnątrz mozaikami, jest ich ponad 8 tyś. m², a połowa z nich pozłacana. Mozaiki przedstawiają sceny ze Starego i Nowego Testamentu, najcenniejsze obrazują życie i śmierć św. Marka.
Mając chwilę dla siebie przechadzaliśmy się po pobliskich sklepikach i straganach, gdzie kupiliśmy liczne pamiątki – słynne weneckie maski karnawałowe, weneckie szkło z wyspy Murano, pocztówki czy magnesy.
Zmęczeni, ale zachwyceni pięknem i czarem Wenecji wsiedliśmy do pociągu, którym wróciliśmy do naszego włoskiego domu w Reggio Emilia.

Ola P., Ania K., MJ i IS

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.