20180528 140345Bieszczady to doskonałe miejsce, aby oderwać się od szkolnej rzeczywistości i odpocząć w przepięknym otoczeniu. W dniach 28-30 maja br. uczniowie klasy 1 TŻ a pod opieką wychowawczyni pani Krystyny Górskiej i pana Wacława Filipowicza wyruszyli na trzydniową wycieczkę w Bieszczady.

Najpierw odwiedziliśmy Zagórz, a w nim: piękną galerię rzeźby bieszczadzkiej - 14 stacji drogi krzyżowej, która doprowadziła nas do ruin klasztoru Karmelitów Bosych - jednego z nielicznych zachowanych klasztorów warownych w Polsce.

W Lesku, położonym u bram Bieszczad zatrzymaliśmy się na kaloryczne co nieco w „Słodkim domku” Szelców, a w Uhercach Mineralnych zobaczyliśmy chatkę wariatkę. Dalej na trasie naszej wycieczki były Myczkowce ze wspaniałą zaporą i Ogrodem Biblijnym, Centrum Kultury Ekumenicznej oraz małym zoo. Kolejnym etapem naszej wycieczki była Solina. Po pełnym wrażeń spacerze po Zaporze Solińskiej, udaliśmy się pieszo na punkt widokowy w Polańczyku. Na tablicy poglądowej zlokalizowaliśmy Połoninę Wetlińską, na którą mieliśmy wejść następnego dnia. Widok zalewu i otaczających go gór i wspaniała pogoda, atmosfera sprawiły, że  zielone wzgórza nad Soliną na długo pozostaną w pamięci wszystkich uczestników wycieczki.

Drugiego dnia wycieczki rano z Przełęczy Wyżnej żółtym szlakiem udaliśmy się na Hasiakową Skałę i znajdujące się tam najwyżej położone bieszczadzkie schronisko - Chatka Puchatka (1228 m n.p.m). Stąd ruszyliśmy czerwonym szlakiem do Przełęczy Orłowicza, przechodząc przez kulminacje połoniny wetlińskiej: Osadzki Wierch (1253 mnpm), Hnatowe Berdo (1178 mnpm), Szare Berdo (1108 mnpm) i Smerek (1222 m). Ze Smereka do Kalnicy większości droga prowadziła cały czas przez las. Wędrówka pośród wysokich bukowych drzew, tego upalnego dnia była dla nas bardzo przyjemna. Na zawsze pozostaną w naszej pamięci przepiękne widoki bieszczadzkiej panoramy z Połoniny Wetlińskiej. Było bardzo ciężko. Szliśmy 6 godzin, ale wszyscy z radością i dumą dotarli do końca.

Wszystko, co dobre, szybko się kończy… Ostatni dzień pobytu w Bieszczadach postanowiliśmy wykorzystać w pełni na relaks, odpoczywając nad rzeką Wetlinką, a w drodze powrotnej w Sanoku zafundowaliśmy sobie większą dawkę adrenaliny, zjeżdżając na linie tzw. tyrolce nad wodami Sanu. To było niesamowite! Czuliśmy się jak „anioły” lecące nad przepięknymi widokami, niedostępnymi dla spacerujących nad Sanem turystów.

Połonina Wetlińska, ognisko, tańce, gry w siatkówkę, pełno radości i szczęścia, wspólne biesiadowanie, nocne eskapady w poszukiwaniu bieszczadzkiej zwierzyny..... Wiele wspaniałych wspomnień i przebytych kilometrów....

Uczniowie klasy 1 TŻ a

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.