poczatki10Nasza włoska przygoda zaczęła się od zbiórki o godzinie 3.45 pod stacją paliw w Iwoniczu-Zdroju. Podczas zbiórki jeden z uczestników zaspał i ledwo zdążył na autobus wiozący nas do Katowic. Poza tym incydentem podróż minęła bardzo przyjemnie i spokojnie. Bezpiecznie dojechaliśmy na lotnisko w Katowicach, wszyscy byliśmy bardzo zdenerwowani i podekscytowani. Niewielka część grupy obawiała się, że ich bagaż jest za ciężki, jednak wszyscy bezpiecznie przeszli przez kontrole. Po sprawdzeniu bagażu wszyscy oczekiwali na upragniony lot samolotem ponieważ większa część grupy nigdy nie leciała. Zostaliśmy przydzieleni na odpowiednie miejsca w samolocie linii lotniczej Wizzair.

Lot przebiegł spokojnie i szybko, lecz nastąpiły drobne problemy z miejscem lądowania. Zamiast w Bolonii wylądowaliśmy w Veronie, gdzie spędziliśmy kolejne 5 godzin. Bagaż jednej z uczestniczek uległ zniszczeniu, lecz udało nam się go naprawić przy użyciu igły i nitki, doskonaląc przy tym umiejętności haftu i wyszywania. Dzięki temu, że spędziliśmy tam tyle czasu mogliśmy pierwszy raz sprawdzić swoje umiejętności porozumiewania się w innym języku. Po raz pierwszy mogliśmy zasmakować kuchni włoskiej zamawiając tradycyjną włoską pizzę, która, jak to na lotnisku, nie była tania. Czas tam spędzony wspominamy bardzo miło gdyż mieliśmy okazje się lepiej poznać i podzielić się wrażeniami z lotu. Po długim oczekiwaniu autobus zabrał nas do Terzo Millenio gdzie znajduje się nasz hotel. Dzięki podróży z Verony do Bolonii mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy Włoch. Po dotarciu do hotelu zostaliśmy przydzieleni do pokoi dwuosobowych, a także zostaliśmy zapoznani z zasadami obowiązującymi w hotelu. Następnego dnia wyruszyliśmy w podróż do centrum Bolonii gdzie została zorganizowana gra miejska. Polegała ona na rozwiązywaniu zadań dotyczących Bolonii. Podczas gry mogliśmy podszkolić język angielski oraz język włoski, a także mieliśmy okazje poznać miasto i jego zabytki. Po skończonej grze wróciliśmy do hotelu bardzo zmęczeni. Tego samego dnia odbyły się również spotkania zapoznawcze z miejscami stażu, zabrali nas tam przedstawiciele YOU NET. Wszyscy wrócili zadowoleni ze swoich spotkań zapoznawczych, ustaliliśmy godziny w jakich będziemy pracować i zapoznaliśmy się z restauracjami. W kolejnych dniach zaczęliśmy pierwsze dni stażu.

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.