SOSW
Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej
Nauka zawodu odbywa się w pracowniach specjalistycznych i pokojach gościnnych na terenie Ośrodka oraz w hotelach i sanatoriach w mieście.
Czas nauki – 3 lata
Zajęcia praktyczne - organizuje szkoła
Wymagania psychofizyczne właściwe dla zawodu:
- zainteresowanie zawodem
- wrażliwość estetyczna
- dobry stan zdrowia – wytrwałość, sprawność ruchowa
- dobry wzrok i słuch
- umiejętność pracy w zespole
- życzliwość, uprzejmość, odpowiedzialność, sumienność, zdyscyplinowanie
Uczeń w trzyletnim procesie kształcenia:
- uczy się obsługi sprzętu porządkowego i codziennych czynności porządkowych w pomieszczeniach hotelowych oraz przygotowania pokoi do przyjęcia gości
- zna zasady obsługi gości hotelowych w części noclegowej i sali restauracyjnej, nakrywania stołu i podawania posiłków
- uczy się wykonywania czynności porządkowych w części gastronomicznej obiektu noclegowego
- poznaje zasady pielęgnowania roślin ozdobnych, trawników i urządzeń rekreacyjnych
- uczy się wykonywania drobnych napraw
- poznaje sposoby wykonywania obowiązków zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska
- poznaje zasady prawidłowej współpracy z recepcją, pralnią, działem technicznym, działem administracyjno - gospodarczym
- powinien wykazać się opanowaniem nawyków kulturalnego sposobu bycia, prawidłowego postępowania w ramach ochrony mienia gościa
Możliwości zatrudnienia:
- pracownik pomocniczy obsługi hotelowej wykonuje szereg czynności w hotelach i pensjonatach i może być zatrudniony na różnych stanowiskach takich, jak: pomoc kuchenna, pomoc kelnera, pomoc pokojowej
- hotele, motele
- sanatoria, pensjonaty, domy wypoczynkowe, agroturystyka, schroniska młodzieżowe
- bazy ruchome: (promy pasażerskie, statki, kolej, samoloty)
Uczniowie mogą zdawać egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, w Ośrodku Egzaminacyjnym, którym jest nasza szkoła.
Kwalifikacje zawodowe
1. Pomoc personelowi recepcji w obsłudze gościa hotelowego.
2. Prace porządkowe w hotelu.
3. Proste prace związane z utrzymaniem otoczenia wokół hotelu.
4. Proste naprawy urządzeń i sprzętów hotelowych (niewymagające specjalistycznych uprawnień).
5. Współpraca z pracownikami hotelu w celu utrzymania hotelu w czystości i ładzie.