Pracownik pomocniczy obsługi hotelowej

Nauka zawodu odbywa się w pracowniach specjalistycznych i pokojach gościnnych  na terenie Ośrodka oraz w hotelach i sanatoriach  w mieście. 

Czas nauki – 3 lata

Zajęcia praktyczne - organizuje szkoła

Wymagania psychofizyczne właściwe dla zawodu:

  1. zainteresowanie zawodem
  2. wrażliwość estetyczna
  3. dobry stan zdrowia – wytrwałość, sprawność ruchowa
  4. dobry wzrok i słuch
  5. umiejętność pracy w zespole
  6. życzliwość, uprzejmość, odpowiedzialność, sumienność, zdyscyplinowanie

Uczeń w trzyletnim procesie kształcenia:

- uczy się obsługi sprzętu porządkowego i codziennych czynności porządkowych w pomieszczeniach hotelowych oraz przygotowania pokoi do przyjęcia gości

- zna zasady obsługi gości hotelowych w części noclegowej i sali restauracyjnej, nakrywania stołu i podawania posiłków

- uczy się wykonywania czynności porządkowych w części gastronomicznej obiektu noclegowego

- poznaje zasady pielęgnowania roślin ozdobnych, trawników i urządzeń rekreacyjnych

- uczy się wykonywania drobnych napraw

- poznaje sposoby wykonywania obowiązków zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy, ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska

- poznaje zasady prawidłowej współpracy z recepcją, pralnią, działem technicznym, działem administracyjno - gospodarczym

- powinien wykazać się opanowaniem nawyków kulturalnego sposobu bycia, prawidłowego postępowania w ramach ochrony mienia gościa

Możliwości zatrudnienia:

  1. pracownik pomocniczy obsługi hotelowej wykonuje szereg czynności w hotelach i pensjonatach i może być zatrudniony na różnych stanowiskach takich, jak: pomoc kuchenna, pomoc kelnera, pomoc pokojowej
  2. hotele, motele
  3. sanatoria, pensjonaty, domy wypoczynkowe, agroturystyka, schroniska młodzieżowe
  4. bazy ruchome: (promy pasażerskie, statki, kolej, samoloty)

Uczniowie mogą zdawać egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe w Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej, w Ośrodku Egzaminacyjnym, którym jest nasza szkoła.

Kwalifikacje zawodowe

1. Pomoc personelowi recepcji w obsłudze gościa hotelowego.

2. Prace porządkowe w hotelu.

3. Proste prace związane z utrzymaniem otoczenia wokół hotelu.

4. Proste naprawy urządzeń i sprzętów hotelowych (niewymagające specjalistycznych uprawnień).

5. Współpraca z pracownikami hotelu w celu utrzymania hotelu w czystości i ładzie.

 

 

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP 684-23-73-934
REGON 371180820