O szkole
Informujemy, że w dniu 27.02.2019 r. w naszej szkole odbędzie się
SZKOLNY KONKURS UMIEJĘTNOŚCI CUKIERNICZYCH
O PUCHAR DYREKTORA SZKOŁY,
którego tematem przewodnim będzie "KOBIECE PARTY".
Termin zgłoszenia upływa 7 lutego 2019 r.
1. Informacje ogólne
• Organizatorem konkursu jest ZSGH w Iwoniczu-Zdroju.
• Konkurs odbędzie się w dniu 27.02.2019 r. w ZSGH w Iwoniczu-Zdroju (sala 204).
• godz. 8:00 – odprawa ekip startujących
• godz. 8:30 – 12:00 zmagania konkursowe
2. Celem konkursu jest:
• rozwijanie pasji, zainteresowań i uzdolnień cukierniczych,
• aktywizowanie młodzieży do doskonalenia zawodowego,
• promowanie talentów młodych adeptów sztuki cukierniczej,
• podniesienie rangi zawodu i kształcenia zawodowego,
• zachęcenie młodzieży do dalszego doskonalenia umiejętności zawodowych,
• wymiana doświadczeń, oraz dokonanie oceny własnej wiedzy i umiejętności,
• lansowanie nowych trendów w cukiernictwie.
3. Zakres konkursu
• Umiejętności praktyczne zdobyte podczas nauki zawodu zgodnie z programem nauczania
• Umiejętności wykraczające poza program nauczania zdobyte przez uczniów biorących udział w: warsztatach, szkoleniach, wystawach, kursach itp.
4. Warunki uczestnictwa
• Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie ZSGH w Iwoniczu-Zdroju.
• Uczestników konkursu obowiązuje kompletny strój roboczy oraz woreczek czystości.
• W konkursie uczestnicy startują indywidualnie- maksymalnie 8 uczestników
• W przypadku większej ilości zgłoszeń niż przewidują zasady regulaminowe, organizatorzy przeprowadzą dodatkowy etap eliminacji w postaci ćwiczenia praktycznego w dniu 26.02.2019 r.
• Warunkiem zakwalifikowania uczestników do konkursu jest dokonanie zgłoszenia do dnia 07.02.2019r
• Zgłoszenia do konkursu przyjmują panie: M. Szelc, M Buczek, M Zajdel
• Zgłoszenie powinno zawierać:
1) nazwisko i imię uczestnika
2) klasa
3) nazwa wyrobu
4) receptura wyrobu dostarczona w dniu konkursu oraz wizytówka zawodnika z nazwą wyrobu.
5. Zasady organizacyjne
• Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać pracę samodzielnie.
• Uczestnicy będą musieli przygotować według własnego pomysłu, aranżacji i receptury mały tort okolicznościowy (kształt dowolny) z zakupionych przez siebie surowców.
• Dodatkowo każdy uczestnik konkursu otrzyma taki sam podstawowy zestaw półproduktów do wykonania zadania obowiązkowego.
• Niektóre elementy wyrobów- pieczone, takie jak: np. biszkopty lub inne półprodukty wymagające długiego czasu przygotowania i stanowiące „bazę – podstawę” wyrobu mogą być przyniesione gotowe w dniu konkursu np. żelki, galaretki.
• Uczestnicy będą mieli do dyspozycji stanowiska wyposażone w profesjonalny sprzęt cukierniczy niezbędny do przygotowania wyrobów konkursowych oraz paterę do serwowania.
• Specjalistyczny sprzęt potrzebny do wykonania wyrobu konkursowego każdy uczestnik przygotowuje we własnym zakresie.
• Do aranżacji wyrobów dopuszczalne jest wykorzystanie własnej zastawy stołowej.
• Wszystkie wyroby konkursowe muszą składać się z jadalnych produktów, dotyczy to również dekoracji.
• Wszystkie elementy dekoracyjne powinny być wykonane podczas konkursu w czasie regulaminowym, wyjątek stanowią te które wymagają obróbki termicznej np. karmel.
• Każdy uczestnik konkursu przygotowuje wyroby do oceny jury (wykrawa dwie porcje własnego wyrobu) oraz jedną porcję na stół prezentacyjny wraz z wizytówką.
• Każdy uczestnik musi krótko zaprezentować swój wyrób (technikę wykonania).
• Każdy uczestnik wpłaca 10 zł wpisowego (bezzwrotnie), zwolnieni są uczniowie, którzy wpłacili składkę na Radę Rodziców.
6.Zasady konkursu
• Przed rozpoczęciem konkursu o godzinie 8:30 odbędzie się odprawa wszystkich uczestników z przewodniczącym jury. W tym czasie odbędzie się losowanie stanowisk, omówienie regulaminu oceniania.
• Czas konkursu: 9:00 – 12:00 (180 minut).
• Przekroczenie czasu przeznaczonego do przygotowania wyrobów konkursowych karane będzie punktami ujemnymi: 1 min = minus 3 punkty. Po 15 minutach praca uczestnika zostanie zatrzymana, a wyroby zostaną poddane ocenie jury .
• Wykonanie zadania konkursowego będzie oceniane przez profesjonalnych jury pracujących w dwóch składach jurorskich:
Jury techniczne ocenia:
• organizacja na stanowisku pracy (0-5)
• poprawność operacji technologicznych (0-5)
• tempo pracy (0-5)
• wykorzystanie surowców zgodnie z regulaminem (0-5)
• wygląd stanowiska podczas pracy (0-10)
Jury degustacyjne ocenia:
• kreatywność i estetyka podania (0-20)
• odpowiedni dobór składników (0-15)
• smak (0-20)
• odpowiednia dekoracja (aranżacja) (0-15)
Suma wszystkich punktów 100
Uwaga: W przypadku uzyskania przez uczniów takiej samej ilości punktów o miejscu ucznia będzie decydować punktacja za prezentację ogólną i nawiązanie do tematu konkursu.
7. Postanowienia końcowe
• Decyzja jury jest ostateczna i niepodważalna.
• Jury degustacyjne i techniczne przyzna I, II i III miejsce na podstawie łącznej ilości punktów, za które zostaną przyznane nagrody.
• Prezentacja prac konkursowych odbędzie się na stole ekspozycyjnym bezpośrednio po zakończeniu konkursu w sali Szkolnego Centrum Edukacyjnego.
8. Nagrody:
• Komisja konkursowa przyzna następujące nagrody i wyróżnienia:
- I miejsce – puchar dyrektora, dyplom pamiątkowy, upominek
- II miejsce - dyplom pamiątkowy, upominek
- III miejsce - dyplom pamiątkowy, upominek
- pozostali uczestnicy – dyplom za udział i drobny upominek
• Ponadto wszyscy uczestnicy uzyskają prawo otrzymania dodatkowej oceny celującej z wiodącego przedmiotu zawodowego (jednostki modułowej)
• Ogłoszenie wyników konkursu i ceremonia wręczenia nagród odbędzie się w sali Szkolnego Centrum Edukacyjnego 27.02.2019r. ok. godz. 12.30 (uczestnicy konkursu w strojach roboczych)
• Wyniki konkursu zostaną podane do wiadomości poprzez opublikowanie ich na stronie internetowej naszej szkoły
Komisja Przedmiotów Zawodowych