zakopane082

Pani pyta Jasia: - Co widziałeś w Zakopanem? Nic -  odpowiada Jaś - góry mi wszystko zasłoniły :)

Było super, ciepło, kolorowo, bajkowo, odlotowo. Było coś dla ciała i dla ducha.

W dniach 30-31 maja 2016 roku uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego wraz z siostrą Joelą i wychowawcami wybrali się na wycieczkę do Zakopanego.

Zaraz po zakwaterowaniu w Domu Sióstr Św. Józefa, udaliśmy się do centrum Zakopanego, by kolejką linowo - terenową wyjechać na Gubałówkę, skąd podziwialiśmy piękną panoramę Tatr oraz Pasma Babiogórskiego, oddychaliśmy świeżym górskim powietrzem, leżeliśmy na zielonej trawce, jednym słowem relaks… Ze szczytu Gubałówki sprowadziła nas bezpiecznie pani przewodnik. Nie było łatwo, bo zejście okazało się strome i kamieniste, ale daliśmy radę. Kolejnym punktem była skocznia narciarska Wielka Krokiew, gdzie odbywają się zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich. Następnie spacerkiem przeszliśmy na Krupówki - reprezentacyjną ulicę Zakopanego. Po zrobieniu zakupów odwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach.

Drugi dzień pobytu w Zakopanem rozpoczął się wczesnym rankiem. Już o godzinie 8.00 spotkaliśmy się z panią przewodnik i razem przemierzaliśmy szlak prowadzący przez najpiękniejszą z tatrzańskich dolin - Dolinę Kościeliską, mającą kształt długiego wąwozu. Jego skały w kilku miejscach zbliżają się do siebie tworząc tzw. bramy. Podziwiając wspaniałą przyrodę tatrzańską, słuchaliśmy jednocześnie opowieści i legend związanych z tym miejscem. W międzyczasie zrobiliśmy też setki zdjęć, zjedliśmy kanapki, kupiliśmy oscypki, spotkaliśmy przyjazne łowiecki i bacę, HEJ!!!

Niestety, czas górskich wędrówek dobiegł końca. Wierząc, że do Zakopanego jeszcze wrócimy, udaliśmy się do Krakowa-Łagiewnik. O godzinie 15.00 byliśmy już w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Po modlitwie przy relikwiach św. Faustyny wybraliśmy się na wieżę widokową, a później na stragany, by wydać to, co nam jeszcze zostało.

Pomimo zmęczenia, szczęśliwi wracaliśmy do domów. Dla wielu z nas był to pierwszy wyjazd w Tatry.

Podziękowania kierujemy pod adresem Sponsorów za pomoc w zorganizowaniu tej wspaniałej wycieczki. Wsparli nas: Starostwo Powiatowe w Krośnie, Bank PEKAO SA oddział w Iwoniczu-Zdroju, Delikatesy Centrum w Iwoniczu-Zdroju, Firma Handlowo-Usługowa Domicela Sp. z o.o., Firma Handlowo-Usługowa Galaxi, Handel Obwoźny Bożena i Tadeusz Pisula, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Jasienica Rosielna, Piekarnia U Urbanika w Rymanowie, Spółdzielnia Ogrodniczo-Pszczelarska Sopex.

Dziękujemy kierowcy-rajdowcy :) panu Marcinowi za bezpieczną podróż i życzliwość.

Dziękujemy siostrom ze Zgromadzenia Św. Józefa, które przyjęły nas po królewsku. Dziękujemy również siostrze Joeli za inicjatywę, za skuteczną modlitwę o słoneczną pogodę i kartkę do św. Józefa :)

Aktualności

Czas karnawału w tym roku wyjątkowo długi i obfitujący w różne karnawałowe zabawy. Tym razem uczniowie szkoły przysposabiającej do pracy wraz z wychowawcami panią Dorotą Dołęgowską i Gabrielą Reng uczestniczyli w balu zorganizowanym przez Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Wychowawczy w Rymanowie. Zabawa odbyła się 7 lutego w restauracji Jaś Wędrowniczek.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.