plakat dpu1  plakat konkursy


Obowiązki i prawa mieszkańców internatu

§ 92

1. Do podstawowych obowiązków wychowanków internatu należy:

  1. Regularne uczestniczenie w lekcjach szkolnych, staranne i samodzielne odrabianie zadanych lekcji, pogłębianie i poszerzanie wiedzy przez czytanie książek, czasopism, przez wykorzystanie różnych środków informacji.
  2. Przestrzeganie punktualności i obowiązującego porządku dnia, a zwłaszcza punktualnego wyjścia do szkoły na zajęcia, ustalonych godzin powrotu do internatu, pory posiłków i nauki własnej oraz czasu rozpoczynania ciszy nocnej.
  3. Przestrzeganie zasad higieny osobistej, czystości odzieży i pomieszczeń internatu. W tym zakresie wychowanek jest zobowiązany do:
  • korzystania z prysznica w godzinach 6 - 22 (podczas ciszy nocnej i nauki własnej kąpiele są zabronione)
  • samodzielnego utrzymywania w czystości pokoju sypialnego (czystość pokoi codziennie jest kontrolowana i oceniona przez wychowawcę dyżurnego)
  • schludnego i właściwego ubioru w pokoju, na korytarzu i w łazience.

4. Dbałość o wysoki poziom swojej kultury osobistej, właściwe odnoszenie się do starszych i przełożonych, stosowanie właściwych zasad współżycia koleżeńskiego, przestrzeganie kultury języka i właściwego zachowania się w każdej sytuacji.

5. Oszczędne i prawidłowe użytkowanie energii elektrycznej oraz wody.

6. Troska o właściwe użytkowanie mienia internackiego i pomieszczeń oraz wykorzystanie urządzeń i sprzętu zgodnie z jego przeznaczeniem.

7. Odpowiedzialność materialną za szkody spowodowane przez wychowanka ponoszą rodzice lub opiekunowie prawni.

8. Wszelkie przemeblowania w pokojach muszą być uzgodnione z wychowawcą grupy.

9. Praca nad kształtowaniem własnego charakteru oraz wpływanie swoją pozytywną postawą na innych. 

10. Wnoszenie własnego wkładu w organizację życia internatu między innymi przez solidne wykonywanie dyżurów i innych prac oraz pełnienie zleconych funkcji. 

11. Regularne i terminowe uiszczanie opłat za wyżywienie i zakwaterowanie.

12. Przestrzeganie obowiązujących przepisów porządkowych, zakazu palenia papierosów, picia napojów alkoholowych i używania i posiadania innych srodków odurzających oraz niedozwolonych przedmiotów i urządzeń.

13. Wykonywanie doraźnych poleceń kierownictwa i wychowawców.

§ 93

  1. Mieszkaniec internatu ma prawo do:
    1. Korzystania z miejsca w pokoju sypialnym, mebli, pościeli, zgodnie z jej przeznaczeniem.
    2. Korzystania z ogólnodostępnych pomieszczeń i urządzeń internatu oraz wszelkiego wyposażenia przeznaczonego dla młodzieży.
    3. Właściwie zorganizowanego procesu opieki i wychowania.
    4. Swobody wyrażania myśli i przekonań światopoglądowych i religijnych.
    5. Rozwijania własnych zainteresowań i pasji.
    6. Poczucia bezpieczeństwa i ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej. 
    7. Uzyskania pomocy i porady ze strony pracowników internatu w trudnych sytuacjach życiowych.
    8. Poszanowania godności własnej, dyskrecji w sprawach osobistych i rodzinnych. 
    9. Udziału w zajęciach organizowanych przez internat.
    10. Współuczestnictwa poprzez przedstawicielstwa samorządowe w decydowaniu o sprawach wychowawczych i organizacyjnych internatu.
    11. Uczestnictwa w życiu społecznym internatu i szkoły, w pracy samorządu, organizacji szkolnych i młodzieżowych. 
    12. Korzystania z wszelkich pomocy naukowych, z zestawu środków audiowizualnych oraz sprzętu sportowego pozostającego w dyspozycji internatu.
    13. Do poręczenia przez wychowawcę lub Młodzieżową Radę Internatu w przypadku naruszenia regulaminu internatu.
    14. Odpisania bloczków żywieniowych w razie nieobecności, wynikającej z choroby lub innych ważnych sytuacji życiowych, po uprzednim zgłoszeniu dzień wcześniej do godz. 12stej.

§ 94

  1. Internat stosuje następujące nagrody:
    1. Honorowe wyróżnienie w postaci pochwały przez wychowawcę grupy lub kierownika internatu w rozmowie indywidualnej lub na zebraniu grupy.
    2. Nagrody poszerzające uprawnienia lub zmniejszające obowiązki wychowanków.
    3. Pamiątkowe nagrody symboliczne np. w postaci nagród rzeczowych, listu pochwalnego do rodziców,itp.

§ 95

  1. Niewłaściwe postępowanie wychowanków może spowodować następujące konsekwencje:
    1. Potępienie niewłaściwego zachowania przez wychowawcę lub kierownika w rozmowie indywidualnej. 
    2. Kary stanowiące naturalne następstwa niewłaściwych czynów, np. powtórzenie niedbale wykonanej pracy, usunięcie spowodowanych uszkodzeń, odkupienie zniszczonych przedmiotów itp.
    3. Ograniczenie uprawnień do dysponowania wolnym czasem np. uczestniczenia w imprezach rozrywkowych, korzystania ze środków audiowizualnych.
    4. Pozbawienie prawa do zamieszkania w internacie, w szczególności, gdy wychowanka lub wychowanek:
      1. przywłaszczy sobie cudzą własność,
      2. otrzyma naganną ocenę zachowania w internacie,
      3. nie płaci za wyżywienie i mieszkanie,
      4. przejawia zachowania agresywne, stosuje przemoc w stosunku do innych wychowanków,
      5. nie wywiązuje się z obowiązków szkolnych,
      6. spożywa alkohol, zażywa środki odurzające;
        • jeżeli wychowanek po raz pierwszy spożyje alkohol jest zmuszony do czasowego opuszczenia internatu na okres od 2-4 tygodni. Po powrocie uczestniczy w zajęciach profilaktycznych i wykonuje działania określone przez Zespół Wychowawców,
        • jeżeli incydent powtórzy się - wychowanek zostaje usunięty z internatu bez prawa powrotu,
        • takie same kroki podejmuje Zespół Wychowawców w sytuacji używania środków odurzających przez wychowanków.

 

2. O każdej formie nagrody i kary rodzice wychowanki lub wychowanka informowani będą indywidualnie.

3. Od powyższej decyzji wychowanek może odwołać się do dyrektora szkoły.

Aktualności

20 listopada w ZS w Iwoniczu odbyła się Powiatowa Licealiada w tenisie stołowym drużynowym. Obie nasze drużyny zarówno dziewcząt jak i chłopców, po niezwykle zaciętej walce, w imponującym stylu wywalczyły I miejsca. Dziewczęta wystąpiły w składzie: Iwona Orlińska, Wiktoria Guzik, natomiast chłopców reprezentowali Bartłomiej Wiśniewski i Piotr Wołczański.

Nasza oferta

Kontakt

Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Iwoniczu-Zdroju
ul. Piwarskiego 19
38-440 Iwonicz-Zdrój

tel. 134 375 431
fax 134 350 326

www: www.zsgh.pl
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

NIP 684-23-73-934
REGON 371180820